Феодосій
народився близько 1036 р. під Києвом, у місті
Васильєві (тепер Васильків), у боярській сім'ї. Невдовзі його батько одержав призначення у Курськ на
посаду тіуна (управителя). Тут пройшло дитинство Феодосія.
З юних літ він поринав у
релігійні роздуми і мрії про чернецьке життя,
багато
часу проводив у церкві, купував зерно і сам випікав проскуру, яку приносив у храм для причастя
віруючих.
Коли помер батько, йому ледве виповнилося
12 років. Не бажаючи присвячувати своє
життя службовій кар'єрі, як це передбачалося суспільним становищем батьків, він
незабаром таємно пішов із дому з паломниками, від яких наслухався розповідей
про Єрусалим та інші святі місця Сходу. Проте мати, вольова і рішуча жінка,
розшукала сина і повернула додому. Невдалою виявилася і друга його втеча з
дому. Зате третя спроба увінчалася успіхом і йому вдалося дістатися до Києва з
купцями.
Обійшовши кілька монастирів, Феодосій
залишився біля Антонія і в 1058
р.
у заснованому ним Печерському монастирі прийняв чернечий постриг від
Никона
(Іларіона, якому дано це ім’я у чернецтві). За смиренне життя,
працелюбність
і високу духовність Феодосій невдовзі був висвячений у
ієродиякони,
а потім і в ієроченці. Мати, яка не припиняла пошуків сина,
знайшла
його у Печерському монастирі. Вона благала його повернутися до
світського
життя, але Феодосій врешті-решт умовив і її прийняти чернецтво.
У 1062 р. Феодосій, з благословення
преподобного Антонія, став
ігуменом
Печерського монастиря. Невдовзі братія налічувала близько ста
чоловік.
Таке швидке збільшення кількості ченців вимагало спорудження нових
келій
і розвитку монастирського господарства. Тому всі зусилля Феодосій
зосередив
на спорудженні в Печерському монастирі величного храму на честь
Успіння
Пресвятої Богородиці. Успенський собор було закладено Феодосієм у
1078
р. з благословення Антонія, який доживав свої дні, а завершено вже після
їхньої
смерті в 1078 р.
Сам Феодосій вів суворе аскетичне
життя. Він користувався високим
авторитетом,
повагою і любов’ю як ченців, так і мирян, активно займався
літературною,
насамперед богословсько-повчальною і церковно-
публіцистичною
діяльністю. Феодосій покинув світ через рік після смерті
Антонія
у 1074 р., не доживши до 40 років.
У 1091 р. його мощі розшукав преподобний Нестор. Тоді ж вони були
перенесені в уже освячений Успенський собор
Печерського монастиря.
У
1108 р. відбулася канонізація святого.
За своє недовге життя преподобному Феодосію вдалося перетворити
Печерський монастир на центр давньоруської
духовності. Діяльність Феодосія заклала міцне підґрунтя
Фільми «Антоній Печерський», «Феодосій Печерський».
http://www.glas.org.ua/projects/holylife/feodosij.html;
Анто́ній Пече́рський – організатор чернецтва, засновник Києво-Печерського монастиря і будівничий Свято-Успенського собору . З його ім’ям пов’язують реорганізацію києво-руських монастирів на засадах суворих чернечих
традицій
Святої гори (Афон, Греція).
Аскетичне життя Антонія було
прикладом і зразком для князів і
простих
людей . Преподобний Антоній (світське ім’я Антип) народився в Любечі біля
Чернігова . Прагнучи душевного спокою, юнак викопав печеру, де молився
на самоті.
Невдовзі Антип вирушив на гору Афон,
що уславилась як осередок православного
чернечого життя. Там жили подвижники духу, постом і
молитвою
досягаючи внутрішньої гармонії. Обійшовши чи не всі афонські
монастирі , Антип в одному з них прийняв постриг і взяв собі ім’я
Антоній.
За час свого подвижництва на Афоні він заслужив повагу серед ченців.
За час свого подвижництва на Афоні він заслужив повагу серед ченців.
Одної
ночі ігумену монастиря у сні з’явилась Матір Божа, яка сказала, що він
повинен
повернутися на Батьківщину, щоб сприяти поширенню слова Божого.
У 1013 році Антоній прибув до Києва . Відвідавши чернечі обителі, він не
вподобав
собі жодної і оселився в окремій печері в селі Берестовому, у
передмісті
Києва.
Після смерті князя Володимира Великого,
коли почалася боротьба за владу, Антоній покидає свою обитель і знову мандрує
на Афон. Повернувшись лише після утвердження на престолі Ярослава Мудрого та обрання митрополитом Іларіона, він знову оселився в печері. Харчувався тільки рослинною їжею, навіть у
дозволені дні утримувався від вживання м’яса. Про ченця-аскета пішла слава
Києвом і всією Руською землею.
До Антонія сходяться подвижники та учні,
молитвами і постом досягаючи релігійно-моральної досконалості. Потерпаючи від щоденних відвідувачів і прагнучи самотності,
Антоній перебрався на сусідню гору і викопав собі нову печеру. З часом поруч
оселилися нові відлюдники, їх кількість зростала. На прохання Антонія великий
князь Ізяслав віддав монастирю гору над печерами, і з
благословення Антонія тут було споруджено дерев’яну церкву, а довкола обведено
гостроколом. Монастир став жити за єдиними правилами і статутом, перейнятими з
афонських обителей. Так заснувався Києво-Печерський монастир.
Антоній брав активну участь у політичному
житті і свого часу підтримував князя Святослава Ярославича в його боротьбі за великокнязівський
престол із князем Ізяславом Ярославичем
.
Під час повстання киян, обурених правлінням
Ізяслава, Антоній перебирається до Чернігова, він розпочав будівництво ще одного
печерного
монастиря. У Чернігові він жив недовго, з поверненням на київський
стіл
Ізяслава Ярославовича Антоній також прибуває до Києва. Останні роки він
провів
у створеному ним Печерському монастирі, де 1073 року розпочав
будівництво
собору Успіння Пресвятої Богородиці, ознаменоване багатьма
чудесами.
Помер преподобний Антоній на 90-у році
життя. Його мощі й донині
знаходяться
у печері, в якій він у пості і молитві ніс свій чернечий подвиг і яка
названа
його ім’ям, а Києво-Печерська лавра стала святинею православної
церкви,
що ось уже близько тисячі років є місцем поклоніння прочан.
Контрольна робота. Людина і світ .
1 - рівень
Вибери
правильну відповідь .
1. Зіткнення сторін , поглядів , сил називається
а
) конфліктом ;
б ) комунікацією ;
в ) конкуренцією ;
г ) демонстрацією.
2 . Три основні
теоріі походження людини :
а ) революційна, гносеологічна, космічна ;
б ) еволюційна,теологічна, космічна ;
в ) еволюційна, гносеологічна, космічна
;
г ) революційна, теологічна,
соціально-політична ;
3 . Загальна декларація
прав людини ухвалена
Генеральною Асамблеєю ООН
а )
3 жовтня 1946 ;
б )
5 листопада 1947 ;
в ) 10 грудня 1948 ;
г ) 15 січня 1949
2
- рівень
4 . Назви зовнішні
атрибути субкультури :
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5 . Продовжте відкриті
речення :
а )
За порядком голосування й
підрахунком голосів розрізняються
такі види виборчих
систем : ………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
б ) За
часом проведення вибори
в Украіні поділяються
на ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
6
. Встановіть відповідність :
КСЕНОФОБІЯ - протиставлення
одних поглядів чи
дій у політиці
іншим,
партія або група, що йде наперекір думці
більшості
або панівній думці та висуває
альтернативну
політику, інший спосіб
вирішення проблем .
ЛОБІЗМ - хворобливий
стан, що виявляється в нав язливому
страху та
ворожості стосовно чужинців
або будь-
чого
незнайомого, чужоземного .
ОПОЗИЦІЯ- скоординована
практика відстоювання інтересів
або
чинення тиску
на законодавців і чиновників
неурядовими організаціями,
фінансово-промисловими
групами чи етнічними
спільнотами на користь
того
або іншого
рішення .
ДИСКРИМІНАЦІЯ- обмеження прав людини
або соціальноі, етнонаціо-
нальноі
чи конфесійної
групи за певною
ознакою .
3- рівень
7 . Проаналізуйте поняття « соціальна
мобільність».
Які існують типи соціальноі
мобільності .
4- рівень
8. Напишіть твір-роздум на
тему : «Як я розумію , що
таке ідеальне
громадянське суспільство» .
Комментариев нет:
Отправить комментарий